Ik werk al heel wat jaren als gecertificeerd Pilatesinstructeur vanuit mijn locatie Al Nour in Groningen. Met de komst van Corona heb ik me ingezet om alle lessen online te kunnen verzorgen. Dat vroeg van mij nóg beter structureren en nóg helderder instrueren. Het was even wennen, maar het werkt inmiddels naar tevredenheid van het overgrote deel van mijn bestaande cursisten. Daarom bied ik voortaan al mijn lessen in een combinatievorm aan. In het echt én online. Ook privélessen zijn mogelijk. 

Ontspanning en beweging

Mijn lessen zijn ideaal om je lichaam (en jezelf) soepeler, elastischer en standvastiger te maken. Heilzaam voor je gezondheid, je weerstand en ook je stemming. Met een uurtje per week kom je al een heel eind. Je krijgt elke keer ook de link naar de les op Vimeo, zodat je de les thuis ook de hele week lang nog kunt herhalen als je wilt. Het is ook mogelijk 3x per week een rechtstreekse les volgen. Dat geeft meer variatie en mogelijk voor jou ook meer stimulans. De keuze is aan jou.  

Proefles volgen 

Heb je Pilates ervaring of niet? Je kunt bij mij altijd een proefles volgen. Mail mij even, dan kan ik met je bespreken welk niveau van lessen bij jou past; kijkend naar jouw ervaring maar ook naar wat je lichaam op dit moment nodig heeft. 

Lesrooster Pilates en kosten: zie agenda

Fysiek en digitaal

Ik geef les volgens rooster. Tijdens de lessen zullen er cursisten in de zaal meedoen én thuis. Een mengvorm (hybride) dus. Ik werk met een goede beeldverbinding en ik zie jou terwijl je oefent net zo goed als wanneer je in de studio zou zijn. Ik kan dus net zulke goede adviezen geven als ‘live’. 

Weinig nodig

Je hebt – behalve dan een laptop en goede internetverbinding – weinig middelen nodig om mee te kunnen doen. Een matje en een boek voor onder je hoofd en handdoek zijn goed. Voor sommige oefeningen raad ik een elastische band of zachte ballen aan. 

Pilates en Slings Myofascial Training (SMT)

Van veel cliënten die ik individueel behandel hoor ik dat ze zich wel graag wíllen ontspannen, maar dat ze zich niet kúnnen ontspannen. Gelukkig weet ik dan raad. Er zijn namelijk wel beproefde manieren om overtollige stress uit je lichaam te krijgen. Ik baseer mij hierbij niet alleen op de kennis vanuit Pilates – die vooral gefocust is op stabiliteit vanuit het midden. Ik gebruik ook de kennis vanuit de Slings Myofascial Training – die veel meer gefocust is op flexibiliteit, doorstroming.  

Wetenschap

Ontwikkeling van de wetenschap staat nooit stil en ik vind het heel belangrijk om te blijven leren. Ik ben zeer opgetogen dat er steeds meer bewijs is gekomen voor een fenomeen dat ik intuïtief al wel wist. Dat is namelijk dat in het lichaam en het trainen van het lichaam veel meer structuren zijn die het trainen waard zijn. Het gaat zeker niet alleen om ‘spieren en botten en vaten’. 

Bindweefsel

We hebben in ons lichaam ook nog bindweefsel in heel veel soorten en maten. Het is feitelijk het bindweefsel dat werkelijk alle delen van ons lichaam letterlijk aan elkaar bindt, vaak in een spiraalvorm. Het is zelfs zo: als je alle botten en spieren en vaten uit het lichaam zou peuteren en ook het vet, dan zie je toch nog de vorm van het lichaam. 

Geheugen 

En het bindweefsel heeft eigenlijk zoiets als een geheugen – en dat kan dus ook een geheugen zijn voor een schrikhouding, of een moedeloze houding of een over alerte houding. En in die houding houdt dat bindweefsel in samengekrompen toestand dan weer chemische stoffen vast, die beter afgevoerd kunnen worden. Dit genereert dan ook weer een stressgevoel of andere klachten. 

Myofasciale meridianen

Je kunt zorgen dat de myofasciale banen in je lichaam hun elasticiteit herwinnen – en dat kan bijvoorbeeld goed door in aanvulling op krachttraining te werken met voorzichtige diepere rekbewegingen, dan doe je iets goeds voor je lichaam en je weerstand. Het rekken met hulp van een elastieken band is hierbij heel interessant, omdat die banen deze beweging eigenlijk ‘herkennen’ als het ware. Wat mij betreft is de combinatie met Pilates hierin een echte supercombinatie. Wat het biedt, is kracht en souplesse. En ook mentaal: je komt weer veerkrachtig in het leven te staan. Alles wat daarbij helpen kan, moet je aangrijpen, lijkt mij. Ik help je er graag bij. 

Meer weten

Wil je weten of dit iets voor jou kan betekenen of heb je vragen naar aanleiding van mijn verhaal? Aarzel niet contact te zoeken. Ik sta ook open voor het geven van een privéles of het uitvoeren van een houdings- of bewegingsanalyse.

Ik werk al heel wat jaren als gecertificeerd Pilatesinstructeur vanuit mijn locatie Al Nour in Groningen. Met de komst van Corona heb ik me ingezet om alle lessen online te kunnen verzorgen. Dat vroeg van mij nóg beter structureren en nóg helderder instrueren. Het was even wennen, maar het werkt inmiddels naar tevredenheid van het overgrote deel van mijn bestaande cursisten. Daarom bied ik voortaan al mijn lessen in een combinatievorm aan. In het echt én online. Ook privélessen zijn mogelijk. 

Ontspanning en beweging

Mijn lessen zijn ideaal om je lichaam (en jezelf) soepeler, elastischer en standvastiger te maken. Heilzaam voor je gezondheid, je weerstand en ook je stemming. Met een uurtje per week kom je al een heel eind. Je krijgt elke keer ook de link naar de les op Vimeo, zodat je de les thuis ook de hele week lang nog kunt herhalen als je wilt. Het is ook mogelijk 3x per week een rechtstreekse les volgen. Dat geeft meer variatie en mogelijk voor jou ook meer stimulans. De keuze is aan jou.  

Proefles volgen 

Heb je Pilates ervaring of niet? Je kunt bij mij altijd een proefles volgen. Mail mij even, dan kan ik met je bespreken welk niveau van lessen bij jou past; kijkend naar jouw ervaring maar ook naar wat je lichaam op dit moment nodig heeft. 

Lesrooster Pilates en kosten: zie agenda

Fysiek en digitaal

Ik geef les volgens rooster. Tijdens de lessen zullen er cursisten in de zaal meedoen én thuis. Een mengvorm (hybride) dus. Ik werk met een goede beeldverbinding en ik zie jou terwijl je oefent net zo goed als wanneer je in de studio zou zijn. Ik kan dus net zulke goede adviezen geven als ‘live’. 

Weinig nodig

Je hebt – behalve dan een laptop en goede internetverbinding – weinig middelen nodig om mee te kunnen doen. Een matje en een boek voor onder je hoofd en handdoek zijn goed. Voor sommige oefeningen raad ik een elastische band of zachte ballen aan. 

Pilates en Slings Myofascial Training (SMT)

Van veel cliënten die ik individueel behandel hoor ik dat ze zich wel graag wíllen ontspannen, maar dat ze zich niet kúnnen ontspannen. Gelukkig weet ik dan raad. Er zijn namelijk wel beproefde manieren om overtollige stress uit je lichaam te krijgen. Ik baseer mij hierbij niet alleen op de kennis vanuit Pilates – die vooral gefocust is op stabiliteit vanuit het midden. Ik gebruik ook de kennis vanuit de Slings Myofascial Training – die veel meer gefocust is op flexibiliteit, doorstroming.  

Wetenschap

Ontwikkeling van de wetenschap staat nooit stil en ik vind het heel belangrijk om te blijven leren. Ik ben zeer opgetogen dat er steeds meer bewijs is gekomen voor een fenomeen dat ik intuïtief al wel wist. Dat is namelijk dat in het lichaam en het trainen van het lichaam veel meer structuren zijn die het trainen waard zijn. Het gaat zeker niet alleen om ‘spieren en botten en vaten’. 

Bindweefsel

We hebben in ons lichaam ook nog bindweefsel in heel veel soorten en maten. Het is feitelijk het bindweefsel dat werkelijk alle delen van ons lichaam letterlijk aan elkaar bindt, vaak in een spiraalvorm. Het is zelfs zo: als je alle botten en spieren en vaten uit het lichaam zou peuteren en ook het vet, dan zie je toch nog de vorm van het lichaam. 

Geheugen 

En het bindweefsel heeft eigenlijk zoiets als een geheugen – en dat kan dus ook een geheugen zijn voor een schrikhouding, of een moedeloze houding of een over alerte houding. En in die houding houdt dat bindweefsel in samengekrompen toestand dan weer chemische stoffen vast, die beter afgevoerd kunnen worden. Dit genereert dan ook weer een stressgevoel of andere klachten. 

Myofasciale meridianen

Je kunt zorgen dat de myofasciale banen in je lichaam hun elasticiteit herwinnen – en dat kan bijvoorbeeld goed door in aanvulling op krachttraining te werken met voorzichtige diepere rekbewegingen, dan doe je iets goeds voor je lichaam en je weerstand. Het rekken met hulp van een elastieken band is hierbij heel interessant, omdat die banen deze beweging eigenlijk ‘herkennen’ als het ware. Wat mij betreft is de combinatie met Pilates hierin een echte supercombinatie. Wat het biedt, is kracht en souplesse. En ook mentaal: je komt weer veerkrachtig in het leven te staan. Alles wat daarbij helpen kan, moet je aangrijpen, lijkt mij. Ik help je er graag bij. 

Meer weten

Wil je weten of dit iets voor jou kan betekenen of heb je vragen naar aanleiding van mijn verhaal? Aarzel niet contact te zoeken. Ik sta ook open voor het geven van een privéles of het uitvoeren van een houdings- of bewegingsanalyse.

STOTT PILATES ® in Groningen © 2021